Sunday, 17 May 2015

Cumberbatched


ENGLISH: My first realistic portrait of actor Benedict Cumberbatch. I copied it from this photograph, which was taken during the premiere of The Hobbit in Berlin in December 2013. I really like this photo, because Cumberbatch looks so... ugly-cute on it, and not like the supernatural beauty is often shown as, especially when he has half a ton of make-up on his face.

I also made a little Work In Progress video of my drawing:

//

DEUTSCH: Mein erstes realistisches Porträt des Schauspielers Benedict Cumberbatch. Ich habe es von diesem Foto abgezeichnet, das während der Premiere von Der Hobbit in Berlin im Dezember 2013 aufgenommen wurde. Ich mag dieses Foto, weil Cumberbatch darauf so... hässniedlich aussieht, und nicht wie diese übernatürliche Schönheit, als die er häufig dargestellt wird, besonders dann, wenn er eine halbe Tonne an Make-Up im Gesicht hat.

Ich habe auch ein kleines Work-In-Progress-Video meiner Zeichnung gemacht:  

No comments:

Post a Comment