Saturday, 7 April 2012

Abandoning the "Football Funnies" // Einstellung der "Fußball-Funnies"

I've decided to not continue my "Football Funnies" anymore, mainly due to lack of time, but also because it recently became quite difficult for me to find good ideas for cartoons... The feedback is also a problem for me. No, I'm not 'angry' because I didn't get enough attention or comments, but sometimes I asked myself: "For whom am I drawing this?" And since I didn't had the plan to go forever on with this comic, I rather stop it now.

Sorry, but it seems that I'm not made for this kind of spontaneous comics and cartoons (anymore). Besides that, there are comic artists who are better with these comics than me. Perhaps I will draw something for the EURO this year, but I'm not sure.

If you still want to read the old comics, you find them on DeviantArt, although not all of them are in English.

Thank you for your support until now.

//

Ich habe beschlossen, die "Fußball Funnies" nicht mehr weiterzuzeichnen, hauptsächlich aus Zeitgründen, aber auch, weil es mir in letzter Zeit eher schwer gefallen ist, auf gute Ideen für Cartoons zu kommen. Auch das Feedback ist teilweise ein Problem für mich. Nein, ich bin nicht irgendwie 'sauer', weil ich nicht genügend Aufmerksamkeit und Kommentare bekomme, aber manchmal frage ich mich schon: "Für wen mache ich das eigentlich?" Und da sowieso nie geplant war, diesen Comic quasi bis in alle Ewigkeit zu zeichnen, gebe ich ihn lieber jetzt auf.

Tut mir leid, aber ich bin wohl nicht (mehr) für solche spontanen Comics gemacht. Außerdem gibt es Zeichner, die in solchen Comics besser sind als ich. Viellieicht zeichne ich noch was zur EURO dieses Jahr, aber ich bin mir nicht sicher.

Wer die alten Comics noch lesen möchte, findet sie auf Animexx.

Vielen Dank für die Unterstützung bis jetzt.

No comments:

Post a Comment