Monday, 5 March 2012

FootBallet I // FußBallett I


This is some kind of "comparative study" about how similar football and ballet can be. For the football part, I will always draw a football player that I like, here Tomas Rosicky. The dancer is ficticious. The black and white don't mean anything, it's just about the contrast. But perhaps I should have taken other colours/markers for the dancer...

//

Das hier ist eine Art "Vergleichsstudie" darüber, wie ähnlich sich Fußball und Ballett sind. Für den Fußballtteil werde ich immer einen Spieler zeichnen, den ich mag, hier Tomas Rosicky. Die Tänzerin ist frei erfunden. Das Schwarz und Weiß hat nichts zu bedeuten, mir ging es nur um den Kontrast. Aber vielleicht hätte ich andere Farben/Filzstifte für die Tänzerin nehmen sollen...

No comments:

Post a Comment