Tuesday, 2 August 2011

Hero of my childhood // Held meiner Kindheit

It's always nice when a football player answers a question in a way which you don't expect from him. Clemens Fritz from Werder Bremen was asked about the hero of his childhood in the questionnaire of German football magazine kicker - and, surprise, surprise, it wasn't a famous footballer or famous person:

"My grandpa Harry, which I have always admired. I spent my holidays with him. He lived in Werder upon Havel. I always liked going to him." [translation by blog author]

How cute, especially because the grandfather didn't seem to be or do something special, it looks like that he just spent his time with his grandson :3 .

//

Immer wieder schön, wenn ein Fußballspieler eine Frage auf unübliche Art beantwortet. Clemens Fritz von Werder Bremen wurde diese Woche in der "Start11" des kicker nach dem Helden seiner Kindheit gefragt - und Überraschung, Überraschung, es war kein berühmter Fußballer oder eine berühmte Persönlichkeit:

"Mein Opa Harry, zu dem ich immer aufgeschaut habe. Bei ihm habe ich meine Ferien verbracht. Er wohnte in Werder an der Havel. Zu ihm bin ich immer gerne gefahren."

Wie niedlich, vor allem da der Großvater anscheinend nichts Besonderes war oder tat, sondern wohl einfach nur Zeit mit seinem Enkel verbrachte :3 .

No comments:

Post a Comment